Ziet u verschuivingen in het consumptiepatroon?
“In het bijzonder zien we dit bij de dranken. Twee jaar geleden werd er nog geen tas thee verkocht. Nu hebben we thee met smaakjes en mooie grote tassen. We zien een verschuiving van frisdranken naar koffie en thee. Mede dankzij onze espressobar. Maar het heeft ook te maken met het toegenomen bewustzijn over de hoeveelheid suiker die in frisdranken zit.”
Wat zijn de bestsellers?
“De absolute topper is de lasagne. Daarna komen de klassieke stoofvleesschotels en de balletjes in saus. Maar ook onze burgers zijn zeer gewild. Als we spareribs serveren, twee of drie keer per jaar, wordt erom gevochten, vooral door de mannen, ja. Je ziet wel verschillen tussen studierichtingen. Bij de businessopleiding kiezen de studenten vaker voor stevige kost zoals biefstuk en friet. De studenten in creatieve richtingen zijn meer gericht op vegetarische gerechten, groenten en salades.”
Hoe is de personele bezetting?
“Wij hebben bij de catering 34 mensen in dienst, die samen 26 volledige arbeidsplaatsen bezetten. De restaurants zijn alleen open tijdens 180 lesdagen. Met onze medewerkers hebben we afspraken gemaakt zodat zij toch de uren draaien die je normaal in een jaar maakt.”